Despre emotia din spatele muncii de florist de eveniment 🙂

Clientii, prietenii, oamenii carora le spun cu ce ma ocup imi spun mereu ca am o meserie minunata si relaxanta.

Da! Este o meserie minunata si intr-adevar, esti mereu inconjurat de frumos, de creatie si de culoare. Pe langa aceasta, e o meserie pe care o faci de drag, cu voie-buna si veselie si mai ales cu energie pozitiva!

Insa in ceea ce priveste relaxarea, ar fi cateva virgule.  

Va voi povesti mai multe din culisele pregatirii unui eveniment, pregatire presarata, de altfel, de multe emotii de tot felul.

  • Totul incepe cu cateva luni sau chiar un an inainte, cand fac promovarea pe social media. Intai compun un text, il gandesc, il sterg si il recompun de multe ori, pentru ca niciodata nu mi se pare ca transmit suficient din cate am de spus in acea bucatica alocata unei postari care sa nu fie prea lunga si care sa se incadreze in cerintele siteurilor de socializare. Apoi trebuie sa aleg pozele cele mai reprezentative. Greu sa ma decid, ca mie toate imi plac si toate ma reprezinta, dar trebuie sa le aleg doar pe acelea care sa impacteze cititorul care se uita pentru prima oara la pagina mea si care nu cunoaste inca toate minunatiile pe care as vrea eu sa i le arat din prima.
  • Astern textul si fac promovarea. De ce fac promovare? Pentru ca altfel mesajul meu nu ajunge la tine. Si de ce fac tot eu toate aceste lucruri? Pentru ca mi se pare ca eu stiu cel mai bine sa descriu munca mea si produsul meu. Sau poate si pentru ca imi place sa intervin in toate ramificatiile acestei meserii. Da, munca de promovare este o alta meserie, alta scoala, insa e placerea mea si ma incapatanez sa o bifez si pe aceasta!
  • Incep primele mesaje. Unele sunt o bucurie a conversatiei. Ele pot dura  5 minute sau 5 zile. Si de ce nu, 5 luni sau chiar 1 an. De ce? Pentru ca muncii de florist i se adauga munca de consiliere si pentru ca, pe langa aceasta, intre timp se nasc prieteniile.
  • Dupa primele mesaje urmeaza intalnirea la atelier, cand deja clientul e decis ca suntem alegerea potrivita. Intr-o lume atat de rapida, rareori se intampla ca intalnirea sa fie doar o prospectie a pietei din partea clientului. Ceea ce este de dorit, pentru ca atat tu cat si eu avem un timp pe care nu am vrea sa il pierdem. Cred ca deja online-ul este atat de bine pus la punct incat tu iti poti face o parere clara despre cine ai vrea sa iti fie alaturi la marele eveniment si cand vii la mine, tu stii deja ca vrei sa colaboram. Ceea ce da si un vibe foarte misto atmosferei. Pentru ca eu nu simt din partea ta o indoiala si tu nu simti din partea mea o presiune.
  • La intalnire se eficientizeaza bugetul, se discuta variantele, se prezinta recuzita, se spun povesti si glume, se zambeste si se rade, dar pentru mine este si un moment de emotie pentru ca te cunosc pe tine si incerc sa inteleg cat mai bine ce iti doresti, ce iti place si ce nu, sa gasesc rapid variante pe care sa ti le propun ca sa se potriveasca cu stilul tau sau cu stilul pe care il doresti la evenimentul tau.
  • Dupa intalnirea la atelier, intocmim contractul.
  • Desigur mai urmeaza conversatii si dupa acesta. Uneori miresele se razgandesc, vor altceva, le mai vin idei noi, vor alte lucruri decat am vorbit initial. Deci trebuie sa mentinem contactul permanent pana la definitivarea pachetului floral, daca mireasa isi doreste asta sau daca ii face placere.
  • Facem vizita la locatie unde ne decidem daca ceea ce am discutat va fi intocmai sau mai modificam unele aspecte.
  • Se apropie evenimentul si comanda pe webshop. Acolo, timpul este limitat la 2-3 zile pentru comanda. Stiu ca 3 zile pare mult, insa cand iti plac toate florile devine complicat sa alegi. Specialitatile care imi plac pot fi disponibile doar cateva ore si trebuie sa ne decidem repede daca le cumparam, altfel stocul se epuizeaza repede. Uneori avem parte de surprize si trebuie sa gasim solutii rapide pentru acestea. Poate ca pretul discutat acum 5 luni nu mai este valabil. Eu personal prefer sa diminuez profitul, astfel incat sa ofer ce am promis fara modificari contractuale. Adica ceea ce am promis sa ramana cum s-a stabilit la nivel financiar.
  • Daca am incheiat comanda pe webshop si am crezut ca am terminat cu emotiile…nu este asa.
  • Emotiile se mentin pana la momentul cand ne intalnim fata in fata cu florile comandate. Uneori nici furnizorii nu pot controla ceea ce se intampla, fiindca lor le vin florile in pachete nedesfacute si cu totii putem avea surprize. De exemplu, o specie la care tineai foarte mult sa vina deteriorata. Desigur sunt variante de inlocuire, dar cum ii explici miresei asta cu 2 zile inainte de nunta? Vei gasi o cale, daca este cazul. Dar cu emotii.

Recunosc, eu de cand am gasit-o pe Alexandra de la Fresco Verde (www.fresco-verde.com) nu am mai avut probleme de acest gen. Insa, chiar si asa, emotia poate ramane acolo mereu, pentru ca sunt lucruri care nu mai depind de noi.

  • Incarci florile in masina si ajungi cu ele la atelier. Aici desfacem toate pachetele si luam fiecare fir de floare. Il curatam, ne intepam, unori din graba ne mai si taiem si apoi il punem la hidratat in camera frig. De ce? Pentru ca florile au nevoie de un timp sa infloreasca, sa se rearanjeze dupa ce si-au petrecut zilele intr-o cutie, stranse si impachetate. Trebuie sa astepti pana isi arata splendoarea.

Si mai facem ceva: uneori stranutam sau tusim. Pentru ca florile din sere nu sunt aceleasi cu florile din gradina. Ele, ca vrem sau nu  sa vorbim  despre asta, sunt tratate, ca pe cand ajung la tine sa fie perfecte ca si cum au fost culese in aceeasi zi.

  • A doua zi ma apuc de lucru. Pentru mine partea aceasta este cea mai frumoasa, dar din pacate cea mai scurta. Aici poate pot vorbi despre o relaxare, dar doar dimineata cand intru in atmosfera si imi aleg o muzica care sa ma insoteasca in ganduri cand lucrez. Ma pregatesc si incep munca. Pentru un buchet imi aleg toate florile, le mut la locul de lucru, le curatam si le hidratam din nou si apoi le aranjam. Dupa ce am terminat, ma uit de 10 ori la buchet si ma gandesc daca este ceea ce si-a dorit mireasa. Ma uit daca florile s-au asezat cum am vrut si daca e frumos pe toate partile. Apoi scurtez coditele si le aliniez. La final, il leg frumos si dupa o mica pauza de o poza pentru portofoliu, il transfer din nou la camera frig. Apoi ma mai uit de 10 ori la el. Cu drag si cu ochi critic. In final, daca sunt impacata, ma apuc de urmatorul.
  • Dar pentru ca v-am povestit doar despre realizarea unui buchet, as vrea sa va povestesc despre cocarde. Stiti, acele buchetele mititele de pus in piept, care in mintea oricui nu au o mare valoare financiara, desi ele au o mare insemnatate. Uneori ne amuzam sau zambim cu drag cand le lucram, insa alteori ne ardem cu siliconul fierbinte sau ne taiem incercand sa finisam marginile minuscule ale panglicii. Oricata experienta ai avea si oricate sute am facut pana acum, mici accidente tot se mai intampla si astazi.
  • Sa va spun si despre aranjamente de masa. Unele le facem in atelier, altele direct la locatie inainte de eveniment. Vorbind despre cele realizate la atelier, apare problema transportului la locatie. Cum facem? Ca eu le tratez ca pe niste portelanuri fine. Nu vreau sa se atinga intre ele in masina, sa nu se strice. Asa ca, din cauza “pretentiilor” mele, incarcarea in masina dureaza si mai bine de 1 ora. Totul sub marele stres : soarele arzator pe care il iubim, dar cand vine vorba de flori, de care fugim.
  • Cand m-am asigurat ca totul e ok, pornim la locatie. Pe drum ne stresam unii pe altii, amintindu-ne sa mergem mai incet.
  • Acolo in timp record trebuie sa terminam de aranjat sala. Si tot in timp record sa strangem mizeria pe care am facut-o. In acelasi timp sa facem poze frumoase ca sa te incantam cu ele.
  • Apoi, intr-un final, am terminat si ne indreptam catre alt eveniment sau catre atelier sa descarcam ce ne-a mai ramas in masini.
  • Daca a doua zi nu avem alt eveniment de care sa ne apucam, ramane doar “relaxarea” strangerii recuzitei de la locatie. Acea recuzita vine la atelier unde va fi spalata si aranjata sa fie pregatita pentru urmatoarele evenimente.
  • Apoi emotiile nu se termina pentru ca asteptam un mesaj. Un feedback. De ce asa repede? Pentru ca experienta m-a invatat ca miresele mi-au scris sau mi-au trimis mesaje vocale chiar in ziua nuntii sau maxim a doua zi.

Ei…acesta e momentul de relaxare. Daca ceea ce am facut a incantat clientii si acestia ne-au si spus-o…e ca un declick. Ne asezam confortabil sa respiram adanc, cu satisfactia lucrului bine facut. Si ne apucam sa ne uitam la pozele facute si sa povestim.

Apoi de luni o luam de la capat. 

Cred ca in spatele fiecarei meserii este multa munca. Anumite meserii, ca cea de florist de eveniment, implica si anumite emotii, pentru ca sunt lucruri care nu depind de tine total  si pentru ca lucrezi cu lucruri fragile, delicate si sensibile: flori si suflete emotionate de mirese.

Iar daca si tu esti o persoana cu trairi si emotii puternice, asa cum sunt eu, atunci sa stii ca pentru fiecare mic sau mare eveniment se naste o mare emotie!

Multumesc lui Florin pentru fotografii! Il gasiti aici: www.florev.art.

4 Comentarii

  1. Oana Stanciu

    Ai suflet de artist, Maria! Se vede asta în toate creațiile tale! Oferi bucurie și emoții pe termen lung! ❤️
    Pe cât de solicitantă este meseria de florist, cred eu că te reprezintă cel mai bine, draga mea!
    Continuă să o faci cu aceeași pasiune!
    Te-mbrățișez! 🤗😘

    Răspuns
    • Maria

      Multumesc mult, Oana! Te imbratisez!

      Răspuns
  2. Corina

    Maria, tu ești minunata oricum! Știi ca te urmăresc și îți apreciez munca, inspirația și delicatețea! Felicitări! 😘

    Răspuns
    • Maria

      Multumesc mult, Corina, pentru apreciere!

      Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *